Alla inlägg under maj 2021

Av Florian Beck - 22 maj 2021 18:15

Efter 2 år är det återigen dags för Eurovision

Denna gång i Rotterdam då 2019 års upplaga vanns av Duncan laurence med låten Arcade.


Äntligen får man lov att utbrista som den fantast jag är.


Allting började 26/2 1983 den viss Carola vann.

Jag var 12 år o hade inte ens sett eller ens visste vad melodifestivalen eller esc var för ngt ens!

Den dagen blev jag helt frälst på Carola o allt vad melodifestivalen o esc var för ngt.


Min favorit vinnare i melodifestivalen är än idag främling.

Vem som vinner i Rotterdam återstår att se 

Hoppas det går bra för Sverige iaf.


På tal om det så har nu europeiska radiolyssnare röstat fram deras favorit.

Man kunde under en period rösta på upp till 15 sånger om man ville.

Jag tig chansen o rösta på 15 ST

Däribland just främling med Carola.

Bobbysocks var oxå med på de 15 låtar jag rösta på.

Nåväl vem vann då?


3a kom Måns Zelmerlöw

2a Loreen

1 ja vem tror ni?

Abba och Waterloo förstås.

Ja det hade nog vem som helst kunnat räkna ut att Abba skulle vinna!


Av Florian Beck - 19 maj 2021 19:12

Jag åker buss varje dag o lite nu o då tappar man /folk saker som vantar telefoner osv

När jag kom hem idag upptäckte jag att mobilen var puts väck.

Misstänkte genast att jag tappa den på bussen.


Gick genast ner till resecentrum o hejdade en chaufför o jag berättade att jag troligen tappat mobilen på bussen jag just klivit av.


Du har tur sa han 

Den är på väg in till stan igen och om du bara väntar några minuter kan du kolla u bussen.


Det var just min tanke att där jag suttit skulle jag leta.


Platsen där jag suttit var upptagen av en tjej som satt där.


Sa ursäkta mig men jag satt här förut o min mobil är borta!

Längre hann jag inte då hon sa att den har jag just hittat o lagt den i min väska för jag tänkte ge den till chauffören när vi kommit till stan!


Blev oerhört lättad att jag fann den

Tack du tjej som fann den !

Tack tack tack!

Av Florian Beck - 18 maj 2021 19:42

Har inte varit hos tandläkaren på över ett år pga pandemin

Kände jag behövde nu då jag fått tandvärk.


Skulle röntgas o det gick inte bra öht!

Man eller iaf jag ulkar o mår illa när de ska stoppa in grejen i munnen.

Vi försökte flera ggr men det gick bara inte 

Jag fick spotta ut den

Till sist gick det på ena sidan

Den andra sidan fick inte alls.

Fick prova en ny apparat.

Ni vet när man är på synundersökning hos optiker?

Man tittar in i en apparat

En sådan var det

Det gick betydligt bättre o inte stoppar man in ngt i munnen.


Sen gjorde tandhygienist rent i munnen o hon råka slinta med sin maskin o det bodde från läppen

Och hon slog huvet i lampan!

Ibland händer det grejor minsann!


Av Florian Beck - 17 maj 2021 18:29

Ohoj vilket rejält åskoväder o regn i mängder det varit nu under em.

Åska ska man ha respekt för tycker jag.


Det minnet mig om 6augusti 1984 då tidernas åskoväder drog fram över byn.

Jag var 13 år o var ordentligt rädd.

Så rädd att jag vädjade till mina föräldrar att vi måste sätta oss i bilen för där var det säkert hade jag läst!


Under några timmar mitt i natten var det ett våldsamt bombardemang utan dess like.

Blixt o dunder samtidigt som explodera på natthimlen

Natt blev till dag o samtidigt regnade det i massor 

Rubrikerna dagen efter löd ngt i stil med nej det var inte kriget som kommit över oss utan ett osedvanligt våldsamt åskoväder.

Fönsterrutor o hela huset skaka av de våldsamma bombardemanget o nej vi satte oss aldrig i bilen.



Tor var då på sitt allra vrrsigaste humör kan man säga!


Natten mellan 22 juli 2011 o 23 juli drabbades vi av ett lika våldsamt åskoväder där natt blev dag o det var ett bombardemang utan dess like.

Det minns jag mycket väl det datumet då Oslo drabbades av ett attentat o det som hände på Utöya sen.


Av Florian Beck - 16 maj 2021 08:27

Nu har SVT visar Eurovision filmen Fire Saga eller vad den nu heter.

Är ett stort Eurovision fan o då den hade premiär på Netflix förra året hade jag sett fram emot filmen.

Har inte Netflix o tänker ikke skaffa heller.

Vanlig tv gäller för mig.


Nåja hur var då filmen?

Inte bra alls tyvärr.hade lite förhoppningar att det skulle vara bra

Men så var inte fallet.

Det var det löjligaste jag nånsin sett

Inte ens cameoriller av div Eurovision kändisar räddade filmen

En riktig kalkon film

Gå inte och se den

Jag upprepar Se den INTE!

Välj .ngn annan film ist!

Enda som var bra var Molly sandens låt Husavik.


Av Florian Beck - 16 maj 2021 08:12

Som sagt blev medlem på insta för ett tag sen.

Lite nu o då blir jag kontaktad av div mystiska människor 

Det börjar så här

Åååh du verkar så trevlig .vill du konversera med mig?

Ja visst är jag trevlig och kan skriva om du vill.

Ok vart bor du o är du singel eller gift?

Svarar på dessa frågor o till sist kommer det fram att denne ngn vill ha en relation i kan du tänkas ställa upp?

Ja du är ju trevlig men jag bor i Sverige o du i Långtbortistan hur ska det funka tror du?

Sen vill människan prompt ha mitt WhatsApp nummer o alla möjliga appar jag inte ens har hört talas om!


Nej ngn WhatsApp har jag inte säger jag!

Vill du ngt så pratar vi här!

Men jag är ju inte så ofta här säger personen.

Ja inte jag heller säger jag.


Ok jag vill aldrig mer prata med dig 

Ge mig din WhatsApp eller skapa ett konto där säger personen i fråga 


O jag upprepar att vill du snacka så pratar vi här.

Gud vad dum du är jag vill aldrig se dig igen typ.

Jag säger då att det är ditt val hur du vill göra!

Det är helt upp till dig!


Börjar kunna alla dessa nu o vet vad som brukar komma!

Riktigt irriterande faktiskt o jag trodde inte sånt förekom på insta!




Av Florian Beck - 16 maj 2021 07:58

Sen en tid tillbaka finns jag på Instagram.

Jo ni hörde rätt!

Blev medlem där för jag ville bara veta vad vissa kändisar hade för sig typ.

Hade inte ngt annat skäl typ.

Försökte vara så anonym som möjligt o tänkte sen radera mig.

Men glöm detta med anonymitet! 

Jag blev nästan genast hittad av folk.

O en kompis blev som en mentor då hen gav olika råd hur man skulle göra 


För en kändis verkar Instagram som ett jobb nr2 typ.

O det är ett otroligt hashtaggande i 10 rader där allt i alla ska nämnas o ingen är anonym verkar det som.

Alt ska upp på ytan.

Fått mycket bassni har att jag måste hashtaggar mer 

Tycker det är onödigt !


Ngt jag tänkt på är alla dessa vältränade människor som prompt måste visa upp sina perfekta kroppar.

Både män i kvinnor 

Lite flex o man får miljoner likes.

Ngn lagar mat o får 20 milj likes!

De vältränade tittar stint in i kameran o alla är de blåögda o blonda känns det som

O de måste prompt visa sig o glo in i kameran när de är vid ngn känd sevärdhet.

Själv är jag tvärtom jag vill se o fira sevärdheter utan mig i fokus.

Men alla är vi olika

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards